Forbedret brugeroplevelse på goBundls website

goBundl er en digital platform, der gør det muligt for en gruppe at samle deres forsikringer således at de kan optjene en bonus, hvis de alle undgår skader. Under min uddannelse i Digital Konceptudvikling fik vi som gruppe til opgave at forbedre goBundls koncept ved at udforske folks mentalitet om forsikringer.

Vi foretog interviews, hvor vi udforskede folks associationer til forsikringer og i særdeleshed goBundl som koncept. Hvad var vigtigt for dem? Hvad er deres forhold til forsikringer generelt?

På denne måde fandt vi frem til nogle mønstre, som man kunne se i hvordan folks forhold til forsikringer var. Det designede vi goBundls nye platform efter, så vi kunne tilfredsstille hvert segment.

Info om opgaven

Type: Skoleprojekt (Digital Concept Development-udd.)
Tidsramme: 2 uger
År: 2017
Formål: Forbedre brugeroplevelsen på goBundls website

Vores design skaber tryghed og følelsen af fællesskab

En af faldgruberne ved goBundls digitale platform var, at der manglede et menneskeligt præg; det hele gik op i tal og procenter, som viste, hvor meget folk kunne spare. Dette gjorde indtrykket meget “koldt”, så derfor ville vi slå på goBundl’s idé om at man går sammen i et fællesskab. Desuden vil vi også skabe mere tryghed for brugeren, da dette skal være i højsædet når der er tale om forsikringer.

Derfor ser vores bud på goBundl’s website således ud, hvor et billede med varme farver og fællesskab pryder forsiden. Desuden gør vi brugernes succeser synlige ved at fortælle deres oplevelse, og hvad de har sparet.

Designet får brugeren til at sænke paraderne

Brugeren kunne oprindeligt ikke gennemskue, om de kunne komme til at tabe penge eller om de hæftede for andre. Derfor har vi gjort det tydeligt, at man kun hæfter for sig selv og at det ingen omkostninger har, for at få brugeren til at sænke paraderne.

Nederst forklarer en video i yderligere detaljer, hvordan konceptet fungerer – da vi ved, at nogle kan være ekstra forbeholdne med alt, hvad der angår deres forsikringer og gerne vil kende hver en detalje.

Egen profil på goBundl

Som medlem af et bundl (en gruppe) har man nu en profil, og kan se, hvilke bundls, man er medlem af.

For at give brugeren en fornemmelse af brugeraktivitet på goBundl, har vi gjort det muligt at søge efter bundls. Dernæst kan brugeren finde et bundl, som vedkommende kan anmode om at komme ind i. Vi har også integreret goBundl med Facebook, så man kan finde andre der bruger goBundl på denne måde.

Overskuelig og visuel status over bundl

Når man går ind på det bundl, man er medlem af, kan man se en medlemsliste samt en visuel tidslinje over, hvad der er sket i bundlet.

Man kan også se, hvor mange penge bundlet sammenlagt har tjent over en given periode. Desuden kan man altid tilføje nye medlemmer til sit bundl ved at søge efter medlemmer, enten på goBundl selv eller via Facebook.

Alt dette var ikke muligt i den originale løsning.

Præsentation af koncept

Da vi præsenterede vores koncept, designede vi denne plakat for hurtigt at give publikum et billede af, hvad vores koncept bygger på.