Teresa Breinholdt Madariaga

Jeg er en kreativ, empatisk og engageret kvinde, der går til enhver opgave med disciplin og passion.

Som digital konceptudvikler og multimediedesigner er jeg velbevandret inden for den digitale verden, og jeg brænder især for video, animation/tegning og spiludvikling. Disse kompetencer kombinerer jeg med min viden indenfor UX, brugerresearch, markedsføring og branding.

I mange år har jeg forbedret mine evner inden for tegning, hvor jeg bl.a. har gået på en af de mest anerkendte animationsskoler, The Animation Workshop, på The Drawing Academy. Her tegnede jeg mindst 6 timer om dagen i en af de sværeste discipliner: klassisk tegning.

Derudover har jeg en iværksætter i maven, hvilket kommer til udtryk ved, at jeg har stiftet virksomheden Spilpatruljen sideløbende med mine studier. Gennem Spilpatruljen afholder jeg workshops i spiludvikling for børn. Her har jeg selv stået for website, kundekontakt, workshoppens indhold – alt det, som man skal gøre som iværksætter, der står for det hele.
Gennem tiden har jeg afholdt over 25-30 workshops i hele landet med gode anbefalinger i rygsækken.

Via min uddannelse som digital konceptudvikler har jeg haft mulighed for at afprøve iværksætteriet i min afsluttende praktikperiode – jeg nyder at arbejde selvstændigt, og jeg er rigtig god til at strukturere min tid og arbejde disciplineret og koncentreret, hvilket min omgangskreds kan skrive under på.

Desuden har jeg et skarpt øje for grammatik og sprog.

Feb ’17 – Jun ’18
(1½ år)

Digital Concept Development (prof. bach., top-up)

Erhvervsakademi Aarhus • Karakter for bacheloropgave: 12

Digital konceptudvikling er en overbygning til multimediedesign-uddannelsen. Denne uddannelse fokuserer på digital markedsføring, branding, teknologiske tendenser, UX og projektledelse. Disse fagområder er alle vigtige for at udvikle et digitalt koncept.

Ligesom multimediedesign fokuserer denne overbygning på gruppeprojekter. Her har vi desuden haft muligheden at pitche vores digitale koncept til kunderne og få feedback og sparring både undervejs og til slut. På den måde har vi som studerende hele tiden haft en tæt forbindelse til erhvervslivet, hvilket har været meget lærerigt.

Uddannelsen afsluttes ligeledes med et halvt års praktik og bacheloropgave, hvor jeg har valgt praktik i egen virksomhed.

Aug ’13 – Jun ’15
(2 år)

Multimedia Design & Communication

Erhvervsakademi Aarhus • Karakter for afsluttende opgave: 10

På multimediedesign-uddannelsen har jeg arbejdet med kodning, design, kommunikation og organisationsledelse. Mere præcist har jeg fået værktøjer til at analysere og kommunikere med målgrupper, kode og designe en hjemmeside og arbejde med dynamikker i en virksomhed.

På uddannelsen har vi haft en god veksling mellem teori og praksis, og gruppearbejde har været i højsædet, hvilket har styrket min evne til at være en holdspiller, samt planlægge og udføre gruppeprojekter agilt. Hele uddannelsen har foregået på engelsk, hvilket har betydet, at jeg i alle gruppeprojekter har fået skærpet mine engelskkundskaber kraftigt ved at kommunikere med grupperne på engelsk.

Uddannelsen afsluttes med et halvt års praktik og hovedopgave, hvor jeg har haft praktik på DR.

Aug ’12 – Dec ’12
(5 måneder)

The Drawing Academy

The Animation Workshop, Viborg

Et 5-måneders intensivt kursus i klassisk tegning, drevet af Artem Alexev, prof. i Fine Arts fra the St. Petersburg Academy of the Arts. På TDA lærte vi basale principper inden for tegnefaget igennem øvelser med studier, croquis, både hurtige og lange tegninger, op til 6 timer.

 

Aug ’10 – Jun ’12
(2 år)

HF (Spansk B og Billedkunst B som linjefag)

Aarhus Akademi

Dette forløb var en fuld HF, og dermed en gymnasial uddannelse tilsvarende STX eller lignende.

Jeg kunne selv sammensætte mine linjefag, og valgte spansk og billedkunst på B-niveau. Sidstnævnte valgte jeg som fag i min SSO-opgave, hvor jeg undersøgte den kunstneriske stil i indie computerspil.

HF-uddannelsen har styrket min disciplin i at arbejde med fagligt stof, samt min basisviden og glæde ved at lære. Det har de dygtige lærere i høj grad inspireret mig til. Jeg var desuden med i elevrådet som suppleant.

 

Okt ’18 – nu

Peytz & Co.

Praktikant (digital designer)

Som praktikant i Peytz & Co. får jeg brede kompetencer inden for digital konceptudvikling og webdesign.

Jan ’12 – nu

Spilpatruljen

Stifter

Spilpatruljen er en virksomhed, der beskæftiger sig med workshops for børn i spiludvikling, tegning og animation (generelt IT-kreativitet). Som stifter med en baggrund som digital konceptudvikler har jeg været hele vejen rundt i virksomhedsopstarten;

  • Den visuelle identitet
  • Opbygning af koncept og website (Prototype i Axure -> Website i WordPress)
  • Branding
  • Kommunikation
  • Kundekontakt
  • Jeg står desuden selv for undervisning.

Siden januar 2012 har jeg arbejdet med Spilpatruljen ved siden af mine studier. På min seneste uddannelse har jeg været i praktik i ½ år som iværksætter af Spilpatruljen, hvor jeg har opbygget et website-koncept for virksomheden med gennemtestet UX. Dette har været fokuset i min afsluttende bacheloropgave.

Sep ’17 – Dec ’17
(5 måneder)

Studentermedhjælper (UX tests og videoproduktion)

Aarhus Universitet

Jeg var projektansat på AU til at udvikle en video, der forklarer AU studerende, hvordan de søger ind på et Summer University-kursus. Mine opgaver bestod af:

  • Research og samarbejde med AU IT om opgaveløsning
  • Planlægning af interviews og brugertests til afklaring af problematik i målgruppen
  • Udarbejdelse af storyboard
  • Udvikling og redigering af video (Adobe After Effects & Flash)

Udover disse opgaver har jeg igennem mine brugertests fundet frem til forbedringer af brugeroplevelsen på Summer University’s website, og disse forbedringer er nu implementeret på sitet.

Feb ’15 – Jun ’15
(5 måneder)

Praktikant (webdesigner + animator/videoproducent)

DR

Jeg har udviklet et website samt videoer til DR Ultras nye spilside for børn, og har derudover taget mig af forskellige opgaver angående grafisk indhold til DR Ramasjangs hjemmeside og sociale medier. Praktikperioden var en del af min uddannelse som multimediedesigner, hvor jeg skrev hovedopgave om forløbet – helt specifikt om børn og computerspiludvikling.

En stor del af projektet var en spiltutorial, som gennemgik i børnehøjde, hvordan man laver et computerspil i programmet Scratch. Produktionen af videoerne indebar:

  • Storyboard af animation
  • Adobe Flash og After Effects til introanimation
  • Camtasia Studio til optagelse af Scratch-program
  • Planlægning af de funktioner, der gennemgåes i Scratch
  • Samarbejde med speaker, der skulle indtale replikker, jeg har skrevet
Sep ’18 – nu

Gråvejr i Ungdommen

Grafisk designer

I min fritid står jeg i øjeblikket for at udvikle et website til paraplyorganisationen Gråvejr i Ungdommen.

Gråvejret beskæftiger sig med fællesskaber for ensomme unge, heriblandt HUSRUM, Plexus, Ventilen, Hjerteven og andre. Websitet har til formål at danne overblik for de unge, så de nemt kan finde ud af, hvilket fællesskab der imødekommer deres behov, samt informere fagfolk og frivillige om kommende events.

Juli ’13

Game Development Camp – en del af UNF

Medarrangør

GDC er en ugelang sommerlejr for gymnasieelever med interesse for computerspiludvikling. Jeg har fået en masse erfaring i projektstyring og at arbejde som et team.

Jeg har deltaget årligt i GDC i 4 år, hvor jeg det 5. år var medarrangør. Jeg hjalp deltagerne med 2D-grafik i Photoshop.